OnderwerpMedia
Night of the Proms 2014

<< < 2016

Night of the Proms 2014

IJmuider Harmonie na jaren terug in de Stadsschouwburg met een fantastisch avondvullend programma!

- van een meeschrijver op Dichtbij.nl

IJMUIDEN - Night of the Proms IJmuider Harmonie; veelzijdig en groots spektakel.

Bigband Seabreeze vermaakte het binnenkomende publiek met aantrekkelijke bigbandmuziek in de foyer van de stadsschouwburg in Velsen;
de getalenteerde vocaliste Emma Groot wist het publiek met haar prachtige stem in te pakken en de bezoekers genoten zeer van deze muzikale entree. Wat een geweldige ambiance. Inmiddels achter in de coulissen zag je nerveuze gezichten; je voelde de adrenaline en de spanning zo vlak voor de voorstelling. De IJmuider Harmonie zit weer in de schouwburg!

De zaal stoomt vol, en al snel schuif het doek open. De Triomphmars van Aida wordt ingezet.Het 40 man tellende IJHmusementsorkest samen met Velser Operagezelschap Belcanto zet een stevige opening neer. Hoe mooi wil je een grote opening maken! De trend was meteen gezet, het zou een geweldige avond worden. Vele muziekstukken werden ten gehore gebracht door het IJHmusementsorkest, onder leiding van Theo Bleeker

Het IJHmusementsorkest had de eer om de bekende 3-mans popformatie Alderliefste te mogen begeleiden bij een aantal van hun grootste hits zoals "Vivre / Laat me”. Het pakte de zaal volledig! Zangeres Monique van de Keer maakte samen met orkest een geweldige indruk met repertoire dat het orkest zonder haar nooit hadden kunnen maken. MacArthur Park en Route 66 waren daar schitterende voorbeelden van. Om nog maar even door te gaan over dit geslaagde schouwburgoptreden. Op het nummer The stripper werd de zaal op muzikale wijze visueel getrakteerd op een soort van 'strip-act' door DJ Heesbeen en Kevin Pieterse.

Een geweldige slagwerkact van de Showband op vuilniscontainers en meer was zeer spectaculair om te zien, en ook vooral om te horen. Knap in elkaar gezet. Dit liep vervolgens weer moeiteloos over in het nummer Sing,sing, sing die het IJHmusementsorkest inzette. Een geweldig nummer van Sologitarist Andre Berger samen met het orkest, deed het publiek in heel andere sferen brengen. Een stevig nummer van Santana genaamd Europa.

Het IJHmusementsorkest heeft trouwens heel wat goede solisten in huis. In diverse muziekstukken kwamen deze solisten prima naar voren.

Het is zomaar een greep uit het programma dat ik zag, wat keurig en professioneel aan elkaar werd gepraat door Mieke Koers. Het slot akkoord „ Pomp and Circumstance waarin luid meegezongen werd, bracht een Night of the Proms-waardig einde aan deze fantastische avond. Een ouderwets avondje IJH in de Schouwburg Velsen is letterlijk nieuw leven ingeblazen en daar mogen ze na deze uitvoering als vereniging best trots op zijn! Theo Nierop heeft als regiseur een goede prestatie neegezet, het zag er allemaal geweldig uit!

Er zijn bergen werk verricht om tot dit resultaat te komen. Maar het succes is er gekomen. Lovende worden achteraf in de Foyer van iedereen sterken de wil om dit te continueren…

<< < 2016