<< < 20242022 > >>

Nieuwjaars Concert IJmuider Harmonie

Op 14 januari 2024 zal de IJmuider Harmonie haar traditionele nieuwjaars concert presenteren.
Alle afdelingen van IJH geven acte de presence: Het IJHMusementsorkest, New Harbour Winds en Saebreeze bigband zullen hun beste muzikale beentjes voor zetten om weer een mooi programma ten gehore te brengen.
Locatie is zoals altijd de burgerzaal van het stadhuis van IJmuiden (Dudokplein 1), de zaal is open om 11:30 uur. Het concert zal om 12:00 uur starten en tot ongeveer 14:00 uur duren.

U bent van harte uitgenodigd om te komen luisteren, let wel: het aantal plaatsen is beperkt, dus kom op tijd, want vol is vol.

Jubileum concert Velser Gemeente

Op 4 november viert de Velser Gemeenschap haar 70 jarig jubileum in de schouwburg van Velsen.
Ook de IJmuider Harmonie zal daar met drie onderdelen acte de presence geven naast 5 andere muziekgezelschappen.
Om 14:00 New Harbour Winds, Seabreeze Bigband om 15:30 en IJHmusementsorkest om 17:00.

De toegang is vrij, dus kom vooral vanaf 13:30 tot 19:00 kijken en luisteren, de deuren zijn open.

Klik hier voor een foto impressie >

Nieuw seizoen is begonnen

Het nieuwe seizoen is weer begonnen!
Alle afdelingen van de IJmuider Harmonie zijn weer gestart met de repetities op hun eigen repetitieavond. Maandag: New Harbour Winds, Woensdag: IJHmusementsorkest en Vrijdag:  Seabreeze.
Alle muzikanten wordt een goed seizoen gewenst met 'volle bak' repetities en leuke optredens/uitvoeringen.

Koningsdag 2023

New Harbour Winds heeft op Koningsdag tijdens de IJmuidense vrijmarkt de ochtend tussen 9 en 12 uur opgeluisterd met muziek.
Op de hoek van het Velserhof en het Marktplein was er nog een plekje te vinden tussen alle tafeltjes, kleedjes en standjes van de vrijmarkt.
Met twee korte ingelaste pauzes is het gehele repertoire ten gehore gebracht van Elvis en Sing Sing tot Radar Love.
Er was genoeg publiek dat even bleef staan om naar de muziek te luisteren, ook werd er gul gegeven in de openstaande trombonekoffer.
Het was wel fris maar het zonnetje maakte het toch wel aangenaam.

Volgend jaar weer?

Klik hier voor een foto impressie >

Afternoon concert 16 april

Op zondagmiddag 16 april heeft New Harbour Winds wederom een afternoon concert gegeven in het verenigingsgebouw Tolsduin.
Naast het publiek dat de vereniging een warm hart toedraagt en vrijwel altijd bij concerten aanwezig is, kwam er ook een groepje dames binnen die de aankondiging op social media gezien hadden en tijdens een wandeling met elkaar deze even onderbroken hebben om naar het concert te komen luisteren, een heel leuk idee Wilma.
Tijdens het concert werd een groot gedeelte van het repertoire ten gehore gebracht.

Koffieconcert IJHmusementsorkest in de Naaldkerk

Op zondag 26 maart heeft het IJHmusementsorkest samen met het koor Sparkles een koffie concert gegeven in het kader van de koffie concerten van de Velser Gemeenschap.
Het werd een bijzonder leuk concert, het IJHMO speelde heerlijke melodieën en speelde die melodieën met veel overtuiging. Het plezier bij de spelers was duidelijk zichtbaar maar zeker  duidelijk hoorbaar. Onder leiding van dirigent Louis de Blieck was goed hoorbaar dat er een fijne klik is tussen dirigent en orkest.
Extra mooi om te vermelden is het debuut van ons jongste lid Lauren. Ze is pas 15 jaar maar speelt haar partij op de trombone vol enthousiasme en bravoure. Een aanwinst voor ons orkest en hopelijk komen er meer leeftijd genoten hier op af.
Ook het dames koor Sparkle liet mooie nummer horen. De 30 dames hadden een heel mooi repertoire uitgekozen en voerden dat met veel plezier uit.
Dat het publiek van beide concerten heeft genoten bleek wel uit de ruime vrijwillige bijdrage aan het eind van het koffie concert.

Overlijdensbericht Wim Kiewiet

Op maandag 27 februari kregen wij het trieste bericht dat onze mede muzikant Wim Kiewiet zeer plotseling is overleden.

Wim was ruim 60 jaar lid van de vereniging, eerst als trompettist bij het harmonie orkest. Na de eerste reorganisatie richtte Wim het Showharmonie orkest op. Later bij een 2e reorganisatie was hij de oprichter van Bigband Seabreeze waar hij vele jaren op de basgitaar heeft gespeeld. De laatste jaren speelde hij bij het IJHmusementsorkest. Voor het IJHMO regelde hij de digitale uitgave van de muziek, hij onderhield het muziekarchief en gaf wekelijks de “emmer” uit, nieuwtjes over de repetities van het orkest met regelmatig leuke en interessante weetjes over muziek.

De IJmuider Harmonie was als een 2e familie voor hem, dit zijn de woorden van Jeroen zijn zoon die ook bij de Bigband Seabreeze speelt.

Zeker voor de familie is dit een enorme schok maar ook voor ons komt dit als een donderslag binnen. We zullen hem zeer zeker missen, zijn kennis van muziek maar ook zijn soms wel eens eigen gereide mening over dingen die hem niet aanstonden, maar dat mag als je al zolang deel uitmaakt van een vereniging als de IJmuider Harmonie.

We wensen een ieder maar met name zijn familie heel veel sterkte toe.

<< < 20242022 > >>